-

Imorse när jag skulle gå till gymmet och var på väg ut ur porten såg jag en massa kort och grejer som låg där utanför. Det var legitimation, ett bankkort, massa klubbkort, lite foton och några kvitton. Plockade såklart upp det, och försökte få tag i personen som tappat det. En självklar sak för mig, då jag skulle vilja att någon gjorde samma sak för mig om jag hade tappat nått. Efter lite stalkande på facebook, hitta och Google fick jag tag i hennes mamma och gav mitt nummer. Nu har jag precis mött upp den här tjejen, som självklart var tacksam även fast hon spärrat kort och sånt. Men hon fick tillbaka det iallafall. Foton tillexempel går ju inte att få tillbaka annars, plus att det inte hade varit bra om fel person hittat id-kort med personnummer och kortnummer till banken och allting. Dock hade hon blivit bestulen på plånbok och mobil, så den som gjorde det har väl tagit det den ville ha ur plånboken och skitit i resten. Två saker vill jag säga nu, det första är att vara en god medmänniska och lämna tillbaka det som inte är ditt, eller varför ens ta något som inte är ditt. Och det andra är att om man skulle se något som inte verkar helt rätt att man åtminstånde ska försöka göra något. Iallafall det som man vågar. 
allt och lite till | |
Upp